Verlaten in een huwelijk

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Kan iemand mij wat vertellen over wat iemand doormaakt die verlaten is? (dus in het huwelijk)? Welke emotionele gevolgen heeft dit voor iemand? Is hier een goed boek over? (om iemand beter te kunnen begrijpen wat diegene heeft mee- en doorgemaakt).

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Uw vraag is heel algemeen. Mijn antwoord dus ook. Emotionele gevolgen die iemand doormaakt die te maken heeft met een scheiding zijn te vergelijken met gevoelens van rouw en verdriet. Bovendien kan er een enorme boosheid zijn, of ontstaan er schuldgevoelens.

Wat iemand een goed boek vindt is heel persoonlijk en heeft met de eigen (geloofs) achtergrond te maken. Leest u maar eens iets over rouwverwerking, dan is er zeker herkenning! U kunt ook zoeken naar boeken met scheiding als onderwerp.

Heel af en toe laat ik me verleiden tot het noemen van boektitels, waar dan reacties op komen met nóg meer goede boeken... dat doe ik nu dus niet. Het beste is om naar de bibliotheek of de winkel te gaan en zelf te neuzen.

Sterkte gewenst,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

psychologie
2 reacties
meizje
Joke Verweerd heeft daar mooie gedichten over geschreven. Het boekje heb ik thuis, de titel ben ik even kwijt, die hoop ik later nog te kunnen noemen, mits iemand anders dit nog niet heeft gedaan.
Rianne1357
Zoek bv maar eens bij den hertog op de website, en lees de recenties. al is het net wat Marijke zegt erg individueel. eigen ervaringm mijn 2de en huidige man is na een 30 jarig huwelijk verlaten vd ene op de andere dag , en wij ( ik als weduwe) zijn samen getrouwd. ik ervaar dat het deels te vergelijken is. alleen het grote verschil hierin is: mijn man had naast het niet geloven, niet begrijpen en gemis, en waarom vragen, ook een zekere boosheid, die later overging in wat onverschilligheid. ik daar en tegen alleen verdriet en gemis, maar daarnaast ook heel mooie herinneringen, die niet bezoedelt worden door boosheid. sterkte. en je mag altyd mn email opvragen hoor. H GR.