Vriend wil alleen maar zoenen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 5 reacties

Vraag

Ik heb al een tijdje verkering; we zijn beiden eind 20. Ik heb weleens vaker verkering gehad, maar mijn vriend wil nu nog alleen maar zoenen en een keer een arm om me heen slaan. Maar ik houd toch meer van wat intiemer en opgewonden met elkaar omgaan. Ik heb dat weleens aangegeven, maar hij zegt: straks gaan we te ver en ik merk dat hij zelf die behoefte niet heeft. Hoe moet ik hiermee omgaan? Hoe kan je nog meer van elkaar genieten op dit gebied dan alleen zoenen? Ik denk weleens als we getrouwd zijn dat het seksleven tegenvalt omdat hij niet wil.

Antwoord

Speelt je leeftijd een rol? Geef elkaar de tijd die nodig is om liefde te laten groeien. Dan maakt het niet uit of je bijna 30 bent! Overhaast niets, want dan kon je jezelf nog wel eens voorbijlopen. “Wie het onderste uit de kan wil krijgt het lid op de neus,” zegt het bekende spreekwoord niet voor niets!

Liefde is geven, véél meer dan némen. Liefde moet van twee kanten komen, toegroeiend naar elkaar. Soms heeft de een meer tijd nodig dan de ander: daar is niets mis mee. Práát er met elkaar over: wat zijn jullie verwachtingen van elkaar, van een huwelijk, van het seksleven? Misschien zijn er bij hem blokkades. Práát erover, zorg dat je antwoorden krijgt voordat je getrouwd bent, want denken dat het na de trouwdag vanzelf wel goed komt is een illusie!

Sterkte,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering
5 reacties
crumbie
Ik zou wél met hem praten maar er zeker niet op aandringen dat hij verder gaat dan dat hij verantwoord vindt.
Wees in plaats daarvan juist blij en dankbaar dat hij jou en zichzelf probeert te weerhouden van het overtreden van Gods geboden.
ik denk dat er veel jonge vrouwen zijn die graag zouden willen dat hun vriend dit gedrag zou vertonen.
Mieke1888
Ik kan me wel voorstellen dat je je enigszins zorgen maakt, omdat je zoiets toch niet zo snel verwacht van een man. Zou me ook afvragen of hij wel echt gek op me is. Maar dat kan je het beste zelf beoordelen.
Als je zeker weet dat hij wel echt gek op je is, dan mag je wel blij zijn met een vriend die zichzelf zo onder controle heeft. Want dat hebben er slechts weinigen weet ik bij ervaring....
joop
Het maakt een groot verschil of hij graag en enthousiast met je zoent en zich verder probeert in te houden of dat zijn behoefte aan lichamelijke liefde gewoon minder is dan die van jou en hij daardoor ook geen moeite heeft zich in te houden.
In het tweede geval kun je er niet op rekenen dat dat in je huwelijk beter wordt.
Je moet er dan over nadenken of je het levenslang volhoudt met hem inclusief al zijn plus- en minpunten.
Anders kan het zijn dat je brief over 10 jaar begint met: Wij zijn acht jaar getrouwd met 2 kinderen en mijn man heeft zelden zin in seks. Ik voel me verwaarloosd.
Bontje
Als ik je vraag zo lees dan denk ik dat hij erg bang is om te ver te gaan en dat hij heel voorzichtig met je om wil gaan.
Het kan ook dat het met zijn opvoeding te maken heeft, misschien is hij het wel niet gewend om veel aangeraakt te worden en is het voor hem totaal nieuw.
Ik zou er in ieder geval met hem over praten.
Ook vind ik het er aan liggen hoe lang jullie verkering hebben en of hij al eerder een relatie heeft gehad.
Jij weet uit je andere relatie hoe het is om verder te gaan dan zoenen, maar voor hem is het misschien wel nieuw?
Probeer er heel open over te praten, want anders kunnen het ooit nog grote problemen worden.
Heb het er eens over wat hij verwacht van jullie lichamelijk contact, wat zijn de beweegredenen en wat is jouw mening? Ik hoop dat jullie hier goed uit kunnen komen en nog een mooie tijd tegemoet mogen gaan! Succes ermee...!
Rianne1357
Wees hier maar zuinig op!!!! op zo,n vriend. die bang is te ver te gaan.
Zie je dit nog veel tegenwoordig? in onze wereld waar alles draait om sex.

wees er maar trots op. en doe rustig aan. des te fijner kun je er straks( na jullie huwelijk) van genieten.

Jij hebt een topvriend!!!! en haal maar geen fratsen in je hoofd, van zou er wat aan mankeren? zover is t al ook bij de ger gezindte als je niet verder gaat als.........., dan mankeert er wat aan. Nee hoor ik denk niets. veel liefde geduld en een heel gelukkig huwelijk toegewenst.