Musicus worden

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Ik zit zes jaar op orgelles en ik zou heel graag naar een conservatorium gaan om daar te studeren. Ongeveer twee jaar geleden heb ik het daar al eens over gehad met mijn ouders, maar daarna niet meer,  want men zegt dat je daar moeilijk je brood mee kan verdienen. Zelf zou ik heel graag musicus willen worden.  Het is wel mijn droomwens, maar ben bang dat mijn ouders het niks vinden. Ik zou hiervoor best met mijn opleiding willen stoppen die ik nu volg. Zou het conservatorium een optie zijn, of is het maar een kleine kans dat je musicus kan worden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ha organist!

Wat leuk dat je een droom hebt over wat je wilt gaan worden. Kort gezegd is mijn advies: ga eens checken of het haalbaar is! Zelf wilde ik ook naar het concervatorium. Een tante zei tegen mij: daar kun je geen droog brood in verdienen. Waarop mijn vader zei: Bert, wat wil je worden? Ga daar 100 procent voor! Wat blijkt? We hebben nu nog beleg op brood ook!

Mijn advies, doe eens toelatingsexamen en als je toegelaten wordt gaat er een deur open! Misschien dat je jouw huidige studie er wel naast kunt blijven doen. Zodat, mocht je toekomst in de muziek niets worden er toch nog muziek zit in jouw toekomst! Veel studenten doen twee studie's. Kortom: mogelijkheden genoeg!

Sterkte bij deze keuze toegewenst.

Hartelijke groet,
Bert Noteboom, dirigent

B. Noteboom

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Almere
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    * Jeugdevangelist in Almere
    * Lid van Chr. Gem. 'De Wegwijzer'
    * Koordirigent / liedschrijver