Seksuele gedachten

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 18 en heb een probleem. Ik kan hele rare gedachten hebben bij mannen, jongens, vooral op seksueel gebied.Dan kan ik zover doordrijven met het denken van hele verkeerde dingen, terwijl ik het absoluut niet wil! Dit is echt een probleem van me en al zeg ik vaak “stop” tegen mezelf, het lukt soms niet! Het erge is dat ik verkering heb, dus dat voelt dubbel verkeerd. Wel kan ik er met mijn vriend over praten, maar voor hem is het ook heel erg. Verder droom ik soms ook erg rare dingen over jongens of mannen. Hoe kan dit komen en wat kan ik er aan doen? Want ik zou er graag helemaal vanaf willen komen. Ben ik de enige die met zoiets rondloopt of zullen nog meer mensen dit herkennen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste 18-jarige,

We merken het vanzelf als er iemand reageert... daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik vind het moeilijk om je antwoord te geven op je vraag “hoe zou dit komen?” Er kunnen heel wat oorzaken voor zijn, die ik niet uit je brief kan opmaken. Wat je er aan doen kunt, hangt samen met de vraag naar de oorzaak. Misschien is het wel zo, dat je door je gedachten en dromen zo geobsedeerd bent dat het dáárdoor in stand gehouden wordt. Wellicht is een ontspannen houding een (deel van de) oplossing.

“Stop” zeggen tegen jezelf helpt soms niet, schrijf je. Dat houdt echter ook in dat het wel kán lukken, toch? Misschien is de “schrijfmethode” iets voor je: schrijf je gedachten, dromen, op en bekijk hoe reëel deze al dan niet zijn, samen met de bijbehorende gevoelens. Vervolgens zet je wél gewenste gevoelens en gedachten op papier en probeer je díé vast te houden.

Een vraag voor mij is ook: wat lees je, naar welke tv-programma’s of films kijk je? Alles kan van invloed zijn... jij kent jezelf, en weet vast wel wat je “uit de weg” moet gaan!

Als je wilt, mag je me nog eens wat meer gedetailleerd schrijven!

Voor nu: sterkte!

Gode bevolen,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

seksuele fantasie