Probleem met pastoraal werker

drs. W.H. Hoorn / Geen reacties

Vraag

Mijn pastoraal werker is het zat met me. Ze heeft eerst in mijn kwetsbare periode m’n hele leven op z'n kop gegooid met haar bemoeiingen en nu zegt ze: je zoekt het maar uit, dit duurt mij te lang. Zou de Heere Jezus het ook zo gedaan hebben?

Antwoord

Beste vragenstell(st)er,

Eigenlijk heb ik te weinig informatie om hier een goed antwoord op te kunnen geven. Weet namelijk niet wat de oorzaak is geweest van uw kwetsbare periode, noch wat de handelwijze van uw pastorale werker in deze is geweest en hoe zij daarmee uw leven op de kop moet hebben gegooid.

Maar ik geloof niet dat de Heere Jezus ooit zou zeggen dat wij het maar uit moeten zoeken omdat het te lang duurt. Nu is het ook wel zo dat u de werken van zondige en feilbare mensen, die wij allemaal zijn, niet kunt vergelijken met datgene wat de Heere Jezus heeft gedaan en nog steeds doet. Want dan koestert u echt veel te hoge verwachtingen van mensen.

Omdat verdere kennis aangaande uw problemen mij ontbreekt kan ik er, tot mijn spijt, niet verder of dieper op in gaan. Het is alleszins begrijpelijk dat u uw problemen niet zomaar met iedereen op het openbare internet wilt delen.

Ik adviseer u om in elk geval om hulp te zoeken en een andere vertrouwenspersoon in de arm te nemen.

Vriendelijke groeten,
Drs. W. H. Hoorn

Tags in dit artikel:

hulpverlening