Bij ons was zwagerschap in 2007 uitgesloten. Onderzoeken gedaan, ja mevrouw er i...

drs. P. C. Hildering | Geen reacties | 24-04-2009| 00:00

Vraag

Bij ons was zwagerschap in 2007 uitgesloten. Onderzoeken gedaan, ja mevrouw er is onmogelijk kans om zwanger te worden. Ik werd toch in februari zwanger, maar dat ging mis met 15 weken. Wat moet ik hier nu mee aan? Het is gebleken dat het dus wel kan, en het was uitgesloten... Ik hoop natuurlijk dat ik nog een keertje zwanger word. Maar ja, voor ons is dit allemaal onverklaarbaar.


Antwoord

Wat volgens de medische wetenschap uitgesloten is (daar gaan dokters van uit), is dat regelmatig voor de Schepper toch niet. Ik heb daar in mijn praktijk al veel voorbeelden van gezien. Het beste kun je ook altijd aangeven dat de kans zo klein is, dat die menselijkerwijs 0 is, openlatend dat er nog een andere kant is dan de menselijke. Uw zwangerschap is daar het bewijs van. Hoe daarmee verder te gaan, is moeilijk aan te geven wanneer het gaat om medische interventies. Mijn persoonlijke mening is, dat die interventies niet de voorkeur hebben.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

medisch

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. P. C. Hildering

  • Geboortedatum:
    24-04-1953
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
158 artikelen
drs. P. C. Hildering

Bijzonderheden:

Dokter Hildering is op 15 januari 2021 overleden.


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Christelijk-verantwoorde traumaverwerking

Als jonge vrouw en studente draag ik de gevolgen mee van een onverwerkt pestverleden, wat diepe krassen op mijn ziel heeft veroorzaakt. Nu, zo’n 5-7 jaar later loop ik hier steeds vaker tegenaan. Stee...
Geen reacties
24-04-2017

Ik wil eigenlijk niet meer leven, maar dan moet ik voor God verschijnen en dat kan ik ook niet. Het is een enorme dagelijkse strijd waar ik niet uit kom.

Ik wil eigenlijk niet meer leven, maar dan moet ik voor God verschijnen en dat kan ik ook niet. Het is een enorme dagelijkse strijd waar ik niet uit kom.
Geen reacties
24-04-2008

Geen vrede in het hart

Beste dominee J. Westerink. Afgelopen zondag was u bij ons in de kerk. U zei toen in uw gebed dat we niet moeten rusten voordat we de Heere kennen. Ik wil de Heere Jezus ook zo graag kennen. Omdat ik ...
Geen reacties
24-04-2007
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag