Haargroei rond tepel

drs. N. Wolswinkel | Geen reacties | 27-02-2009| 00:00

Vraag

Is het normaal dat er bij een vrouw rond de tepel behoorlijke haargroei is? Zelf vind ik dit erg vervelend om te zien. Daar er op de rest van mijn lichaam ook veel haargroei is, durf ik niet te gaan zwemmen b.v. En aan een man durf ik helemaal al niet meer te denken. Dat is toch vreselijk voor een man om je vrouw te zien met zoveel haar?


Antwoord

De hoeveelheid beharing wisselt per vrouw. Wanneer je de indruk heb dat het extra veel is bij jou, lijkt me het de beste manier om een keer langs de huisarts te gaan. Allereerst om te laten bezien of het inderdaad extreem is, verder om te bespreken of er aanleiding is te denken een onderliggende aandoeningen (of dat het “gewoon wat veel” is). Tenslotte om te bekijken welke medicamenteuse opties er zijn, b.v. de Diane pil.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

beharingmedisch

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
    02-02-1957
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
331 artikelen
drs. N. Wolswinkel

Bijzonderheden:

Huisarts


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Het mag niet

Mijn ooms en neven zijn erg druk met motorsport. Ze hebben allemaal een crossmotor en zijn supporter bij elke wedstrijd. Ik vind het supergaaf om te kijken naar bijvoorbeeld de Dakarrace van crossmoto...
1 reactie
27-02-2019

Buurvrouw wordt mishandeld

Ik heb een vraag. Mijn buurvrouw wordt mishandeld door haar man (gekleineerd en geslagen). Vaak gebeurt dit als hij teveel drank op heeft. Zij durft niet uit deze relatie te stappen omdat ze bang is. ...
2 reacties
27-02-2019

Het jaar van het welbehagen van de Heere

Wat wordt er bedoeld met “het jaar van het welbehagen van de Heere” in Lukas 4:19?
Geen reacties
27-02-2018
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag