Heere Jezus ook voor mij gestorven en opgestaan

Ds. M. Baan / Geen reacties

Vraag

Hoe kan ik weten dat de Heere Jezus ook voor mij gestorven en opgestaan is? Dat ook mijn zonden zijn vergeven?

Antwoord

Dit zijn twee heel directe vragen. Ze zijn ontdaan van allerlei bijkomstigheden. Dat is fijn, want zo loop ik geen gevaar om mezelf te verliezen in allerlei bijkomstigheden. Ik zal een antwoord geven, dat even direct en duidelijk is als de vraag.

Dat de Heiland ook voor mij is gestorven en opgestaan, dat de Heere ook mijn zonden vergeven heeft, dat kan ik slechts weten door het geloof in deze Heere! En op geen enkele andere manier!

Met een hartelijke groet,
Ds. M. Baan, Nijkerk