Hoe weet ik of God deze jongen voor mij bedoeld heeft?

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een vrijgezelle meid die graag een vriend zou willen hebben, een maatje met wie je door het leven gaat. Toch wil ik hierin Gods weg gaan. Ik bid ook veel ervoor. Ik wil niet mijn eigen verlangens volgen maar de weg die God voor mij bedoeld heeft gaan. Maar ik vind het heel moeilijk om duidelijk te krijgen wat Gods weg hierin is. Ik ken een jongen voor wie ik heel veel voel. Ook heb ik dit voorgelegd in mijn gebed. Maar hoe kan ik nou weten of God deze jongen voor mij bedoeld heeft?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Fijn dat je de weg wilt gaan die God met jou gaat. Op dit moment is dat nog als vrijgezel, maar wie weet met over een poosje verkering! Je kent een aardige jongen... heb je ook contact met hem? Leer elkaar kennen, praat met hem over alles wat je bezighoudt, ook over je gebed en verlangen naar iemand die samen met jou Gods weg wil gaan. Je merkt dan vanzelf of dit de wáre voor je is. Hij is immers niet voor niets op je levensweg geplaatst... en het is bidden en werken, nietwaar! Dat betekent in jouw geval: niet met je handen samen blijven zitten afwachten, maar de handen uit de mouwen steken en zorgen dat je hem leert kennen. Vele goede gesprekken met hem toegewenst, en hopelijk een fijne verkeringstijd!

Gode bevolen,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid