Afwachtende jongens

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Waarom wachten jongens lang af? Ik heb inmiddels driekwart  jaar contact met een jongen: signalen die hij uitzendt zijn echt meer als alleen normale vriendschap en ik ben ook echt verliefd op hem. Maar waarom duurt het dan allemaal zo lang? Vaak wordt er dan gezegd dat ik ongeduldig ben en maar moet afwachten: maar we hebben wisselend veel en dan weer wat minder contact met elkaar. Ik heb twee keer aangegeven dat ik het een beetje zat wordt, maar het blijft zo doorgaan. Ik durf het hem echt niet nog een keer te zeggen... en als ik het hem zeg, durf ik niet te zeggen waar het op staat (dat ik niet weet wat ik aan hem heb en dit mij een beetje gaat wanhopen), om hem geen pijn te doen en of meer kapot te maken dan me lief is...

Antwoord

Lief meisje,

Eerlijkheid is een schone zaak! En in de liefde onontbeerlijk! Wacht deze jongen té lang óf ben jij té ongeduldig? Wat verwacht je van hem? Als je naar hem communiceert (mét of zonder woorden) dat je het (hem) zat bent, is dat een negatief signaal. Als je iets van hem wilt zul je dat in ieder geval op een pósitieve manier duidelijk moeten maken.

Liefde is een werkwoord, een relatie opbouwen doe je sámen. Is dit wel de jongen waar jij oud mee zou willen worden? Het -eerlijke- antwoord op deze vraag die je jezelf eens serieus moet stellen is misschien wel bepalend voor je contact met hem. En let er dan vooral ook op wat jóùw verwachting van een relatie is. Ofwel: hoeveel wil jij geven en wat wil jij allemaal ontvangen?

Sterkte ermee, vriendelijke groeten
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid