(...) Pasgeleden zoenden we en het was best heftig en toen streelde hij mijn bor...

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben bijna een jaar verkering. We houden heel veel van elkaar, en zijn samen heel gelukkig. Voor deze relatie heb ik een half jaar verkering gehad met een jongen die op seksueel gebied eigenlijk geen rekening met mij hield. Iedere keer nadat hij me streelde op plaatsen waar ik me totaal niet prettig bij voelde, zoals borsten en geslachtsdelen, zei hij spijt te hebben. Maar het gebeurde iedere keer weer. Ik had steeds meer het gevoel dat hij verkering met me had om mijn uiterlijk en niet om wie ik van binnen was. Ik heb er toen uiteindelijk een punt achter gezet. Ik heb nu een hele lieve vriend die me wel respecteert en die van mijn hele persoon houdt. Hij is heel voorzichtig met me omdat ik echt een negatief beeld over jongens had en daar ben ik langzaam overheen gekomen. Pasgeleden zoenden we en het was best heftig en toen streelde hij mijn borsten. Ik schrok hier echt van. Is deze reactie van mij normaal? En is het verkeerd dat hij dit doet? Of is het een gezond verlangen en mag elkaar strelen over de kleding wel? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Antwoord

Lieve verliefde,

Je ervaring in een vorige relatie heeft je voorzichtig gemaakt. Daar is niets mis mee. Als ik je goed begrijp heb je dat aan je nieuwe vriend verteld die jou in alle opzichten respecteert. Hij gééft jou de tijd... neem die maar gerust. Want er zullen -zeker bij de eerste aanrakingen- herinneringen naar boven komen die níét aangenaam zijn. Blijkbaar ben je nog niet over negatieve beelden heen... en dat is niet erg! Met déze vriend niet! Gezonde verlangens kénnen ook gezonde beheersing! Je bent te feliciteren met deze nieuwe vriend, besef je dat wel?! Praat met hem over ál jouw gevoelens....  is het beste wat je doen kunt!

Sterkte hoor,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk