Innemen van de pil

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoe veel tijd moet het innemen van de pil ongeveer verschillen? In mijn geval wordt deze gebruikt tegen hevige menstruatie. Komt het dan ook zo precies?

Antwoord

Het is het beste als de medicijnen op een vaste tijd worden ingenomen, dan krijg je er een goed ritme in en regelmaat maakt de kans op vergeten zo klein mogelijk. In de pil zitten de twee vrouwelijke hormonen die door het regelmatige innemen ervan de onregelmatige en/of hevige menstruatie kunnen reguleren. Dus nauwgezet innemen is gewoon belangrijk. Als voorbehoedsmiddel komt het er nog vaak weer meer op aan dan voor het reguleren van de menstruatie. Daarvoor kun je het beste de bijsluiter nauwkeurig lezen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

de pil