Verloofde twijfelt aan zijn liefde

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

We hebben ruim twee jaar verkering (22 en 21). Zijn pas verloofd, maar mijn verloofde twijfelt nog wel eens aan zijn liefde voor mij. Vooral als hij het weekend bij mij thuis is geweest, dan is hij stil en weet hij het niet meer, terwijl andere momenten zijn liefde voor mij heel duidelijk naar voren komt. Ik vind het moeilijk hiermee om te gaan. Heeft u misschien tips voor mij? Kan het ook te maken hebben met rouwverwerking? Hij is vorig jaar zijn vader verloren, maar hij uit zich niet naar mij toe. Dat vind ik erg jammer. Hoe kan ik er het beste mee omgaan? Ik zit hier soms heel erg mee. Ik kan ook niet zomaar naar hem toe, want hij woont ver weg. We zien elkaar alleen in het weekend. Ik hoop dat u me wat op weg kunt helpen!

Antwoord

Het is nu eenmaal zo dat wanneer je zelf somber bent, je dan ook veel minder liefde voelt voor je partner. Voel je je vrolijk en blij, dan lijkt het net of je ook meer van je vriend(in) houdt. Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat het overlijden van zijn vader daar invloed op heeft. Zijn leven zal daardoor heel erg veranderd zijn. Ook kan het wel zo zijn dat wanneer hij een weekend bij jou is, hij dan ineens weer ziet hoe bijzonder het is om een vader te hebben. Het kan ook zijn dat hij dan in gedachten bij zijn moeder is die het zo moeilijk heeft. Wel heel erg jammer dat hij er moeilijk over kan praten. Maar misschien kun jij een en ander benoemen en durft hij er dan langzaam maar zeker wel over te praten.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verloving