Ik moet elke zondag een eindje rijden naar de dichtstbijzijnde Gereformeerde Gem...

Ds. Joh. Post / Geen reacties

Vraag

Ik moet elke zondag een eindje rijden naar de dichtstbijzijnde Gereformeerde Gemeente en hier dichtbij is een goede HHK. Ik voel me daar ook meer bemoedigd door de preken. Hoe moet ik dit nu zien als ik hier graag lid wil worden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste jongere,

Ik vind het eigenlijk best wel een wat lastige vraag. Overgaan naar een ander kerkverband is wel een hele stap. We behoren tot een bepaalde gemeente, omdat we daarbinnen geboren en gedoopt zijn. Dat is de plaats Die de Heere ons gegeven heeft. Dat betekent ook, dat we mede verantwoordelijkheid dragen voor het welzijn en de opbouw van die gemeente.

Als de prediking ons elders meer aanspreekt, wil dat niet zeggen, dat we dan maar over gaan naar een andere gemeente, waar de prediking meer doet en ons beter ligt, of hoe je dat ook zeggen wil. Bidden we ook dagelijks voor de eigen gemeente? Zijn we actief betrokken op het kerkelijke leven daar? Bidden en worstelen we om zegeningen door het Woord, dat er ’s zondags mag klinken? En of het Woord naar de volheid van het evangelie van Jezus Christus mag zijn? Bidden we zo krachtig om de komst en de werking van de Heilige Geest? Vragen, die we onszelf hebben te stellen, eerlijk voor Gods aangezicht.

Nu kan het gebeuren, dat de Heere Zelf voor ons wegen opent naar een gemeente en wij meer en meer daarheen getrokken worden. Het is dan van wezenlijk belang dat je jezelf afvraagt of dat de weg van de Heere is. Laat je in deze dingen leiden door het Woord. Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal? Bid en worstel met God, of het Zijn wil en weg is. Anders zal er nimmer zegen
op rusten. En wanneer je in de HHG die jij bedoelt graag lid wil worden, vraag je af, waarom je dat wilt. Doe niets zonder de Koning der Kerk. Elke weg, die je gaat zonder de Heere brengt geen zegen, maar slechts onheil.

Ik wens je van harte het Licht en de waarheid van de Heere toe.

Hartelijke groet,
Ds. Joh. Post

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Lunteren