Ik moet elke zondag een eindje rijden naar de dichtstbijzijnde Gereformeerde Gem...

Ds. Joh. Post / Geen reacties

01-05-2008, 00:00

Vraag

Ik moet elke zondag een eindje rijden naar de dichtstbijzijnde Gereformeerde Gemeente en hier dichtbij is een goede HHK. Ik voel me daar ook meer bemoedigd door de preken. Hoe moet ik dit nu zien als ik hier graag lid wil worden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden. 

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste jongere,

Ik vind het eigenlijk best wel een wat lastige vraag. Overgaan naar een ander kerkverband is wel een hele stap. We behoren tot een bepaalde gemeente, omdat we daarbinnen geboren en gedoopt zijn. Dat is de plaats Die de Heere ons gegeven heeft. Dat betekent ook, dat we mede verantwoordelijkheid dragen voor het welzijn en de opbouw van die gemeente.

Als de prediking ons elders meer aanspreekt, wil dat niet zeggen, dat we dan maar over gaan naar een andere gemeente, waar de prediking meer doet en ons beter ligt, of hoe je dat ook zeggen wil. Bidden we ook dagelijks voor de eigen gemeente? Zijn we actief betrokken op het kerkelijke leven daar? Bidden en worstelen we om zegeningen door het Woord, dat er ’s zondags mag klinken? En of het Woord naar de volheid van het evangelie van Jezus Christus mag zijn? Bidden we zo krachtig om de komst en de werking van de Heilige Geest? Vragen, die we onszelf hebben te stellen, eerlijk voor Gods aangezicht. 

Nu kan het gebeuren, dat de Heere Zelf voor ons wegen opent naar een gemeente en wij meer en meer daarheen getrokken worden. Het is dan van wezenlijk belang dat je jezelf afvraagt of dat de weg van de Heere is. Laat je in deze dingen leiden door het Woord. Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal? Bid en worstel met God, of het Zijn wil en weg is. Anders zal er nimmer zegen
op rusten. En wanneer je in de HHG die jij bedoelt graag lid wil worden, vraag je af, waarom je dat wilt. Doe niets zonder de Koning der Kerk. Elke weg, die je gaat zonder de Heere brengt geen zegen, maar slechts onheil.

Ik wens je van harte het Licht en de waarheid van de Heere toe.

Hartelijke groet,
Ds. Joh. Post

Ds. Joh. Post

Ds. Joh. Post

  • Geboortedatum:
    27-12-1955
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Lunteren
  • Status:
    Actief
Geen reacties

Terug in de tijd

Soms walg ik van mezelf. God is zo ontzettend goed voor mij en geeft mij dingen die ik helemaal niet verdien. Bijvoorbeeld vandaag; ik heb iets gekregen waar ik lang om heb gebeden. Ook al moest ik ...
2 reacties
01-05-2023
Mijn vriendin is 19 jaar en ik ben 24 jaar. Zij neigt niet een beetje naar haar ouders toe, maar extreem. Ik zit hier behoorlijk mee; we ondernemen amper iets samen. Ik kan er ook niet met haar over p...
Geen reacties
01-05-2007
Ik heb een vraag over trouwen, en kinderen krijgen. Over ongeveer een jaar hopen we te gaan trouwen na een relatie van 4,5 jaar. Ik  ben dan 20 jaar en net klaar met mijn opleiding. Ik zie er wel naar...
Geen reacties
01-05-2006
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering