Ik ben een getrouwde vrouw met vier kinderen; de jongste is vijf. De laatste tij...

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik ben een getrouwde vrouw met vier kinderen; de jongste is vijf. De laatste tijd let ik eens op mijn menstruatie en het valt mij op dat de ene maand het er ineens is en de andere keer ik er dagen tegenaan loop te hikken, zoals vreselijk veel naar de wc, hoofdpijn, enz. Of ook dat het de ene keer begint met wat bruinig bloed en het dan bijna een dag wegblijft en dan pas losbarst en de andere keer ook weer ineens met helderrood bloed begint. Mijn eisprong is wel altijd na de tiende dag van de menstruatie. Is hier een verklaring voor?

Antwoord

Precies kan ik het niet verklaren. Bij de iets ouder wordende vrouw (een rekbaar begrip) treden wal vaker wat onregelmatigheden in de cyclus op. Het systeem wordt wat minder zuiver en precies. Alarmerende symptomen hoor ik er niet in. Het zal wellicht een beetje lastig voor je zijn.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

medisch