Doopformulier van GBS

Gereformeerde Bijbelstichting / Geen reacties

Vraag

Waarom heeft de GBS het doopformulier aangepast? Men heeft "het verbond der genade" verandert in "het verbond". Heeft dit iets te maken met de visie op het verbond (twee-en drieverbonden leer), zodat het doopsformulier ook geschikt is voor de Gereformeerde Gemeenten?

Antwoord

De GBS baseert zich voor het doopformulier op de tekst die door de Dordtse Synode is vastgesteld. Dat geldt voor de tekst van alle liturgische formulieren. Het oorspronkelijke formulier van Petrus Datheen schijnt langer te zijn, maar is niet het kerkelijk vastgestelde. Met de visie op het verbond heeft dit niets te maken.

Met vriendelijke groet,
John Exalto, GBS

Tags in dit artikel:

doopformulierGBS