(...) Ook doet ze eigenlijk nooit iets uit zichzelf als het gaat om een zoen of ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 18 en heb ruim een jaar verkering met een meisje van 16 jaar. Het is een lieve meid, maar erg verlegen. Als we iets moeten uitpraten zegt ze maar weinig. Daar heb ik last van. Ik wijs ze daar dan op, maar het lukt haar gewoon niet. Ook doet ze eigenlijk nooit iets uit zichzelf als het gaat om een zoen of een knuffel. Ze zegt dan dat ze dan het idee heeft dat ik het raar vind. Naar mijn idee is dat toch niet helemaal normaal als je al ruim een jaar verkering hebt. Ik weet ook niet hoe ik erop moet reageren. Als ze dat dan zegt, moet ik haar dan flink duidelijk maken dat het zo niet langer kan, of moet ik geduld hebben? Ik weet niet wat het beste is.

Antwoord

Dit kon wel te maken hebben met de vorige vraag, maar dan van de andere kant uit gezien. Je vriendin is natuurlijk nog wel erg jong en zit nog helemaal in haar ontwikkeling. Wel zul je haar duidelijk moeten maken dat je elkaar in een goede relatie wel alles moet durven toevertrouwen. Ze zal toch wel haar best moeten doen om haar gevoelens met je te willen delen. Het moet echt van twee kanten komen. En anders is het verstandig hier hulp voor te zoeken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering