Banale vragen

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Ik heb een opmerking over Refoweb. Ik vind het geweldig dat hier plaats is om vragen te stellen. Ook fijn dat er zo'n forum is! Ik kom alleen wel redelijk banale vragen onder ogen. Is het mogelijk om zulke vragen niet te publiceren?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Allereerst hartelijk dank voor je complimenten. Vervolgens je tweede opmerking. Wat bedoel je precies met “redelijk banale vragen”? We proberen zoveel mogelijk het kaf van het koren te scheiden en in te schatten wat serieuze vragen zijn en welke niet. Dat valt niet altijd mee. We kunnen immers niet in het hoofd van de betreffende vraagsteller kijken. Bovendien, wat voor de één banaal lijkt, is misschien een enorm dilemma voor de ander. Daarom proberen we een ieder, waar mogelijk, recht te doen.

Wees er van overtuigd dat werkelijk banale vragen, de site niet halen ;-)

Redactie Vragenrubriek

Lees meer artikelen over:

refoweb
3 reacties
Rianne1357
Ik ben het met refoweb eens! met het antwoord.
ik kan wel jou vraag begrijpen, net als refoweb zegt, je kunt niet in het hart of hoofd kijken vd mens. maar vergeet niet dat lijkend banale vragen voor jou voor mij wel grote problemen kunnen zijn voor de vragensteller of stelster. omdat er verschrikkelijk veel onkunde heerst op allerlei gebied onder reformatorische jeugd. begrijp je? een hartelijke groet. een lezer op refoweb van 51 jaar.
Alphonsus
Banale vragen? Waarschijnlijk heb je het dan over vragen die rond het thema van de sexualiteit spelen.
Nu zijn er twee mogelijkheden: of alles is zo helder en transparant voor iemand dat hij/zij niet kan begrijpen dat dergelijke vragen er zijn. Of de andere mogelijkheid is dat de vragen in kwestie voor iemand zo direct zijn gesteld dat hij/zij zich er wat onbeholpen onder voelt.
Mogelijk is het zelfs een eigen vraag of onzekerheid die niet gesteld durft te worden maar waar een ander wel het lef toe heeft. Dan kan er zoiets ontstaan van: hoe kan iemand nou zoiets vragen IK zou dat nooit doen!!
Mijn verlegenheid of mijn eigen schaamte kan ik niet overwinnen. Daarom stel ik die vraag maar niet en nou is er een ander die die vraag wel stelt.
Wat banaal.
Rianne1357
Ja Alphonsus, grappig dat antwoord, maar wel waar zo.
Misschien stelt iemand wie dan ook, heimelijk die vraag maar niet, want dat is toch al te gek, banaal dus, maar dan hoop ik dat je toch wat aan de antwoorden zult hebben. anoniem is gemakkelijker als persoonlijk toch?