Beloften in de Bijbel voor onbekeerden

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Staan er beloften in de Bijbel waar ook onbekeerden op mogen pleiten? En dan in het bijzonder beloften van gebedsverhoring ook van de onbekeerden?

Antwoord

Staan er beloften voor onbekeerden in de Bijbel? De eerste opmerking die ik wil maken is deze: er is een ‘belofte’ voor onbekeerden: “Indien gij u niet bekeert gij zult vergaan”. Laat dat duidelijk zijn, want het zou kunnen zijn dat we er een beetje prat opgaan dat we onbekeerd zijn, zoals ik dat wel eens tegen kom in sommige kringen.

Maar beloften voor onbekeerden, zijn die er? Ja zeker, want van huis is ieder mens onbekeerd. En de Heere komt tot zulke onbekeerden, zulke vijanden, rebellen en opstandelingen met Zijn beloften. Mag zo'n onbekeerde op die beloften pleiten? Waarom niet? We mogen de Heere bidden om alles wat ons ontbreekt en dan zullen we het geen dag langer uit kunnen houden in onze onbekeerlijkheid. Want God heeft recht op je leven en je mag je bekering geen dag langer uitstellen. Bekeer mij, dan zullen wij bekeerd zijn, mag je gebed zijn!

Ds. A. J. Schalkoort

Lees meer artikelen over:

belofte(n)