Stille weekenden

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Wie herkent dit? De beste vriend van onze zoon heeft sinds kort verkering. Daardoor zijn de weekenden voor hem wel erg stil geworden. Hij is nu altijd thuis op vrijdag en zaterdagavond en dat bevalt niet natuurlijk. Hij heeft nog wel een paar kennissen maar die gaan echt stappen met het nodige alcoholgebruik en dat wil hij ook niet. We hebben hem gestimuleerd om naar jv op zondagavond te gaan of ergens alleen op af te stappen. Maar zonder resultaat. Hoe kunnen we helpen, want hij voelt zich echt alleen in het weekend. Vooral de fantastische weekenden die een ander heeft doet zeer.

Antwoord

De stichting Jij daar! is steeds op zoek naar vrijwilligers voor de jongerenavonden die in grote delen van het land worden gehouden. Soms zijn die ook op vrijdag- en zaterdagavond. Een prima tijdsbesteding in het weekend en tevens een plek om nieuwe (gelovige) vrienden en vriendinnen op te doen. Daarnaast zijn er op zaterdagavond vaak christelijke concerten of andere avonden voor jongeren. Een andere mogelijkheid is om zelf een leuke avond/uitje te organiseren (bowlen, wandelen, etentje, sportief uitje enz.) en daarvoor ook anderen uit te nodigen.

4 reacties
Secretaresse
Ook bij de Zin-In bijeenkomsten en de Kom-Ook avonden zoeken ze jongeren die willen helpen op de avonden. Uiteraard is hij bij deze avonden ook welkom als bezoeker.

Verder heb je ook datingsites, zoals bijvoorbeeld Opzoeknaarjou.nl, waar je single vrienden kunt ontmoeten. Deze sites zijn niet per definitie om een partner te vinden.
zandkasteel
Een leuke sportclub? Bij ons zijn er veel kerkelijke jongeren op volleybal, mijn eigen kinderen ook.
De wedstrijden zijn vrijdagavond of zaterdag overdag. Lekker sportief bezig. Hierdoor ontstaan ook weer nieuwe vriendschappen en in aanvulling met Jij daar of gelijksoortige avonden, kan er toch een zinvolle invulling worden gevonden.
rednas
Geachte vraagsteller, mijn zoon vindt het niet fijn meer om met zijn vrienden mee naar het café te gaan.
Een vriend die dit evenmin doet heeft onlangs ook verkering gekregen. Mijn zoon leert voor timmerman en vermaakt zich prima met wat tegelijkertijd zjn hobby is, hij timmert in de schuur op zaterdagavond. Dit doet hij liever als naar het café gaan. Ik weet niet waar jullie wonen, want anders kunnen uw zoon en mijn zoon misschien eens met elkaar optrekken. Ik heb het met mijn zoon besproken en hij vond het prima dat ik hierop reageer. Mijn zoon is 17 en wij wonen omgeving Dordrecht. Hartelijke groet.
Marytje
Hij zou ook een baan(tje) kunnen zoeken?
Ik werkte zelf altijd op de vrijdagavond en zaterdag. En heb hier erg leuke herinneringen aan. Hierdoor kan uw zoon ook weer nieuwe contacten opdoen.