Alleen ziel in de hemel niet volmaakt

Ds. P. Koeman / Geen reacties

Vraag

Een dominee vertelde: Als je ziel in de hemel is, is het niet volmaakt. Ook je lichaam moet er zijn. Hoe zit dit? In de hemel is het toch volmaakt? Dan wordt er toch niet gedacht over een splitsing van die twee?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Inderdaad is in de hemel alles volmaakt. Daar is geen zonde, tekort of gebrek, evenmin pijnlijke herinnering. Tegelijkertijd wacht er echter nog meer geluk dat de stoutste verwachtingen overtreft. Ook het lichaam van de gelovigen zal delen in de victorie en glorie van Christus en bij Zijn terugkeer opgewekt worden of veranderd worden in onverderfelijkheid (o.a. 1 Thes.4:13-18, 1 Cor.15). God wil namelijk Zijn complete mensen (met ziel en lichaam) en Zijn hernieuwde schepping volledig terug hebben en voluit laten profiteren van Zijn heilswerk.

Het gaat ons verstand en gevoel ver te boven. Maar ook voor ons lichaam dat door ziekte en ouderdom, door dood en verderf geschonden is en wordt vanwege onze zonden, is er dus in verbondenheid met de Gekruisigde en Opgestane gegarandeerde verwachting en herstel. Naar die grote toekomst mogen allen die van Christus zijn vol verwachting uitzien. Tot lof van en met dank aan God Drie-enig! Ik hoop met deze enkele lijnen de vraag beantwoord te hebben.

Met hartelijke groet,
Ds. P. Koeman

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Barneveld
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

hemel