Misselijk na het vrijen

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Als mijn vrouw en ik geslachtsgemeenschap hebben en ik tijdens het voorspel haar masseer, dan moet ze heel vaak winden laten. Ook is ze bijna altijd misselijk na het vrijen, wat overigens alleen plaatsvindt als we er allebei zin in hebben. Wat kan van deze dingen de oorzaak zijn? Is het iets psychisch?

Antwoord

Een echte verklaring voor deze klachten is mij niet bekend. Mogelijk kan het zijn dat ze bij de massage zodanig ontspant, dat ook de controle van de sluitspier van de anus ontspant waardoor uw vrouw winden verliest. Ook kan het zijn dat de sluitspier door bijv een bevalling al slapper geworden is waardoor de controle over de anus veranderd is.

Omdat ik verder niets weet over de medische voorgeschiedenis van uw vrouw kan ik ook geen uitspraak doen over de misselijkheidsklachten. Misschien is dit toch een reden om eens uw huisarts te raadplegen.

A. Kwakernaak

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk