Naar zwaardere Ger. Gem.-gemeente overgegaan

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Enkele jaren terug is ons gezin (tegen mijn zin) van de ene Ger. Gem.-gemeente overgegaan naar een 'zwaardere' Ger. Gem.-gemeente in de buurt. Al die jaren heb ik mij echter nooit thuis gevoeld in deze laatste gemeente, maar mijn ouders verplichtten mij om mee te gaan zolang ik thuis woon. Nu hoop ik echter begin volgend jaar op kamers te gaan en ben voornemens weer terug te gaan naar mijn oude gemeente. Niet omdat ik tegen die 'zwaardere' gemeente aan wil schoppen, maar simpelweg om de reden dat ik me in die eerste gemeente veel meer thuis voelde en bovendien omdat ik over sommige dingen toch een wat andere mening heb dan hen. Hoe denkt u daarover?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagstel(ster)ler,

Een vraag waar ik zonder meer geen antwoord op kan geven, omdat ik de omstandigheden niet ken. Maar in het algemeen zou ik zeggen: als je toch op kamers gaat wonen, wacht dan tot je zelfstandig woont om weer terug te keren naar de vorige gemeente.

Met vriendelijke groet, ds. H. Paul

Ds. H. Paul