(...)  Ik heb zelf een verstandelijke beperking, waardoor ik achterloop in mijn ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een probleem. Er werkt een hele lieve en leuke jonge op mijn werk. Weliswaar met een lichamelijke handicap. Hij heeft mij verkering gevraagd. Ik ben ook verliefd op hem. Hij is 18 jaar ouder dan ik en hij gaat nu niet meer naar de kerk. Hij is wel gedoopt en komt uit een gelovig gezin. Ik heb zelf een verstandelijke beperking, waardoor ik achterloop in mijn ontwikkeling. Daar komt bij dat ik net kom kijken en hij al een hele hoop levenservaring heeft. Wat moet ik hier mee? Ik heb namelijk verkering met hem sinds kort. Maar hoe moet ik hier verder mee om gaan? Groetjes, een meisje van 18.

Antwoord

Allereerst zou ik willen zeggen dat je vraag heel goed overkomt en dat ik niet zou zeggen dat je een verstandelijke beperking hebt. Je denkt goed over de dingen na. Deed iedereen dat maar zo.

Op zich hoeft het geen probleem te zijn dat hij 18 jaar ouder is. Het is inderdaad wel goed om te beseffen dat hij al best veel levenservaring heeft en jij veel minder. Erg belangrijk is het om daar samen ook over te praten. Misschien kan iemand anders jullie daar bij helpen? Bijv. een christelijke maatschappelijk werker. Ook hoop ik zo dat hij weer met je naar de kerk zal willen gaan, want dat is toch het allerbelangrijkste in een relatie dat je samen kunt geloven. Dus daar moet je ook samen over doorpraten.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

leeftijdsverschilverkering