(...) en zij wil ook wel dat het weer goed komt. Alleen het gevoel voor mij is w...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Onze verkering is nu ruim acht maanden uit. Toch zien we elkaar nog regelmatig en hebben we nog best veel contact. Ook kunnen we nog heel goed praten en voelen we ons echt nog steeds op ons gemak bij elkaar en begrijpen we elkaar. Ik heb het gevoel dat ik haar echt nog nodig heb en dat ik eigenlijk nog heel veel van haar hou. We hebben daar ook over gepraat en zij wil ook wel dat het weer goed komt. Alleen het gevoel voor mij is weg, zegt ze. Ik heb het daar best moeilijk mee. Ook hebben we al gemeenschap gehad en dat maakt het er niet makkelijker op. Kunt u mij advies geven hier mee om te gaan en kan het gevoel bij haar weer terug komen? Ik wil haar echt dolgraag terug.

Antwoord

Wat bedoelt ze met: “alleen het gevoel voor mij is weg”. Als alles verder goed gaat: goed samen kunnen praten, je vertrouwd en veilig weten bij elkaar, het geloof kunnen delen, dezelfde interesses hebben e.d. wat wil ze dan nog meer? Op een  gegeven moment is het ook een kwestie van durven kiezen voor elkaar en gaat het niet alleen om ‘gevoel’.

Het feit dat jullie elkaar nog regelmatig zien en met elkaar praten, terwijl de verkering op zich al 8 maanden uit is, zegt toch ook heel veel. Ik heb daar een boek over geschreven: “Vonk of vuur”. Dat zou ze eens moeten lezen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

relaties