Al jaren seks- en internetverslaafd

P.J. (Petra) van Bodegraven-Walraven / Geen reacties

Vraag

Ik ben al jaren seks- en internetverslaafd. Mijn hele leven wordt beheerst de pornografie (periodes) en niet toelaatbare seksuele gedachten. Mijn vrouw weet er inmiddels van. Waar kan ik deskundige hulp krijgen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Wat een verdriet en machteloosheid gaat er schuil achter jouw vraag. Je vertelt dat jouw hele leven al beheerst wordt door de pornografie en niet toelaatbare seksuele gedachten. Het is moeilijk om in te schatten wat jij bedoelt met niet toelaatbaar, maar daar zal ik verder niet op in gaan.

Allereerst wil ik je een compliment geven. De grootste 'hobbel' heb je genomen door erover te praten met in eerste instantie je vrouw en nu ook via Refoweb. Dat vind ik moedig en het getuigt van wilskracht om aan de slag te gaan met dit probleem.

Ik ben ook blij met jouw vraag omdat dit probleem door heel veel mensen wordt herkend. Vooral van mannen is het bekend, maar ook bij vrouwen speelt het. Het is één van de moeilijkste verslavingsvormen om over te praten. Seksualiteit heeft in onze cultuur, en zeker in onze christelijke kring, een groot taboe. Hulpverlening is nodig en gelukkig erken je dit ook, niet alleen voor jou maar voor jullie samen.

Waar kun je hulp krijgen? In elke regio zijn christen-hulpverleners werkzaam. Je kunt via een link op de site van de christelijke hogeschool in Ede gegevens opvragen over dit landelijke netwerk. De deelnemende hulpverleners hebben aangegeven op welke terreinen zij werken en ervaring hebben en zo kun je zoeken wie er geschikt is voor jouw problematiek.

Verder kun je je aanmelden bij De Hoop, een christelijke instelling met veel ervaring in verslavingszorg. Het hoofdkantoor zit in Dordrecht. Ook zij hebben een internetsite waar je hun gegevens op kunt vinden. Ik wens je heel veel sterkte en moed om hier, samen met jouw vrouw, mee aan de slag te gaan.

Bewust ga ik niet dieper in op de problematiek omdat je vraag zich toespitst op waar je deskundige hulp kunt krijgen.

Hartelijke groet,
Petra van Bodegraven

P.J. (Petra) van Bodegraven-Walraven

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

pornoverslaving