(...) Hij smst de hele tijd en wil alles van me weten. Ik raak hier erg geïrrite...

Ds. M. (Michel) van Heijningen / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vriend. Nu heb ik een jongen op msn die heel erg verliefd op me is. Hij smst de hele tijd en wil alles van me weten. Ik raak hier erg geïrriteerd van (ook ben ik bang dat hij een loverboy is, zo ziet hij er ook uit). Maar hij is toch van de Ger. Gem. Hoe kan ik hem op een normale manier zeggen dat hij niet goed bezig is op deze manier en dat ik verder niets met hem wil?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vriendin,

Wanneer ik je vraag lees dan denk ik dat het  erg belangrijk is om duidelijk te zijn naar de jongeman die “achter je aan zit”. Je hebt een vriend en je wilt met hem verder. Maak dat duidelijk aan deze “derde”. Geef ook rustig aan dat je geïrriteerd raakt van zijn gedrag. Duidelijkheid is het beste. Op msn kan je het contact verbreken en na een duidelijk gesprek kan je ook stoppen met reageren op smsjes. Negeren is dan het beste. Het stopt dan waarschijnlijk vanzelf. Ook als blijkt dat dit langer duurt dan je wil, is het belangrijk duidelijk te blijven en niet toe te geven aan zijn wens om meer contact.

Je geeft ook aan dat je bang bent dat hij een loverboy is. Ik weet niet wat jij denkt van het uiterlijk van loverboys, maar ik denk dat je dat niet kunt zien aan alleen het uiterlijk...  Ik zou dat niet richting hem aangeven als je geen concrete aanwijzingen hebt dat hij er dit soort praktijken op nahoudt. Let wel, ik ga dus niet van het feit uit dat een lid van de reformatorische kring geen loverboy kan zijn, maar je moet bij zo’n beschuldiging wel afgaan op feiten... De dingen die jij nu aangeeft, geven mij alleen aanleiding te denken dat hij gewoon erg verliefd op je is. Het feit dat je denkt aan “loverboy-activiteit”, geeft wel aan dat je deze jongen niet vertrouwt en terecht is er dan geen basis om met zo iemand verder te gaan.

Misschien is het handig om ook dit met je vriend te bespreken, niet dat hij zich er dan direct mee moet bemoeien, maar ik denk wel dat het handig is om open te zijn naar elkaar. Ik wil je samen met je vriend een leven toewensen onder Gods zegenende Vaderhanden.

Met vriendelijke groet,
Michel van Heijningen
Ds. M. (Michel) van Heijningen

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Alblasserdam
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

Tags in dit artikel:

verliefdheid