Uitverkiezingsleer van ds. G. H. Kersten

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Geachte Ds. Vreugdenhil. Mijn vraag aan u is deze: bent u van mening (op grond van Gods Woord) dat ds. G. H. Kersten in zijn uitverkiezingsleer dwaalt? Zo ja, in wat dan in het bijzonder? Of wat is de kern van zijn dwaling?

Antwoord

Ik weet niet wat de bedoeling van je vraag is. Veel zaken hangen af van de context waarin iets gezegd wordt. Ik zou echt niet kunnen aantonen dat hetgeen ds. Kersten over de verkiezing zegt in strijd zou zijn met de gereformeerde belijdenis, in het bijzonder de Dordtse Leerregels.

Misschien is het voor jou moeilijk om het leerstuk van de verkiezing te aanvaarden. Het is de troostbron voor Gods Kerk. Lees nog eens NGB art. 16 en DL I, 6-16. Als je de bewijsteksten nagaat vind je in de Schrift zelf terug wat de belijdenis over de verkiezing zegt.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Lees meer artikelen over:

Kersten