Werp uw zaad niet ter aarde

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Na een aantal prachtige kinderen gehad te hebben en er veel ziektes bij de kinderen voor komen, die ook nog erfelijk zijn, zitten wij met het volgende. Wij hebben besloten dat het beter is geen kinderen meer te krijgen. Alleen weten wij niet precies wat er bedoeld word met: werp uw zaad niet ter aarde. Wie kan ons daar een goed antwoord op geven? Zoals wij het zien is, dat ons menselijk zaad niet verspild mag worden. De pil zijn wij op tegen omdat er soms toch al menselijk leven ontstaat; geldt ook voor de prikpil.

Antwoord

Waarschijnlijk wordt met die uitdrukking gedoeld op de geschiedenis van Onan. Dat is hier niet van toepassing. Lees ook dit artikel daarover.

Over gezinsvorming zijn al veel antwoorden verschenen op Refoweb. Daar kun je ongetwijfeld meer mee.