Slaapproblemen

dr. J. van der Wal / 2 reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 19 jaar. Al van jongs af aan heb ik slaapproblemen, die ik op alle manieren heb proberen op te lossen: homeopathisch, medicatie, een medium en nog veel meer. De medicatie werkte, maar volgens de dokter is dat op mijn leeftijd niet gezond. Nu is dit jaar heel veel veranderd. Op school gaat het enorm slecht door mijn problemen. Ik ben mijn opa verloren en mijn beste vriend en heb daardoor niet echt meer iemand om mee te praten. Sinds een aantal weken terug heb ik dan ook echt nergens meer zin in. Ik ben ontslagen bij mijn stage, terwijl ik daar dag en nacht voor klaar stond. Ik lig nu dus elke dag in bed tot laat in de middag. Ik eet bijna niet meer en heb nergens zin meer in. Ik wil echt super graag weer zin hebben in dingen en lachen. Maar ik kan het gewoon niet uit mezelf opbrengen. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen en of er hulp voor is?

Antwoord

Gezien de gevolgen is het duidelijk dat het hier om een ernstig probleem gaat, dat specifieke deskundigheid vraagt. Ik lees dat je medische hulp hebt, maar dat die onvoldoende werkt. Er zijn in Nederland centra die gespecialiseerd zijn in slaapproblemen. Mijn suggestie is dat je de arts vraagt om daarheen verwezen te worden voor grondig onderzoek.

Dr. J. van der Wal

2 reacties
mluther
Mijn advies, doe eens een zelftest bij PsyQ via internet. Er lijken namelijk naast slaapproblemen nog andere problemen te zijn. Zonder daarbij je iets op te drukken, wat je zou kunnen hebben. Voor de zelftest ga je naar deze webpagina: http://www.psyq.nl/home/generieke-zelftest

Verder zou ik in ieder geval een afspraak maken met de dokter en alles op tafel leggen (echt alles - niets achterhouden).
juni
ach wat erg voor u.
is vrijwilligerswerk in een bejaardenhuis misschien een optie?
Daar zijn andere opa,s en misschien kom je ,door nuttig te zijn,en vriendelijke ouderen te ontmoeten,wat tot jezelf.
Je ontmoet vast wel iemand,waar je over je lieve opa kan praten,en hem'' anders ''gaat missen,door werkjes,ontmoetingen enz.van ouderen,dan je nu opa mist.
Je hebt veel te verwerken hoor!
Al die tegenslagen zijn niet niks!
je bent echt ''nodig'' voor de ouderen,en krijgt er vanzelf veel liefde voor terug!
Sterkte hoor!
misschien vind je dit werk niks,maar je kan het wel proberen he? vrijwillig,dat kan echt een verzetje zijn.
Duwen die rolstoel,Tillen die mensen,helpen,wie het niet meer kan!
dan slaap je beter,en blijf je meer in evenwicht,en kan onderhand naar ander werk uitzien!soms is een beetje druk zijn,een goed middeltje,want je wordt dan erg gewaarderd.dat heb je nu echt nodig!