Onan

Ds. P. Koeman / Geen reacties

Vraag

Is coitus interruptus zondig? Als je leest dat Onan het zaad op de aarde “verdierf” en hiervoor gedood werd, Gen. 38:9-10.

Antwoord

Op uw vraag wil ik kort ingaan. Ik ken de situatie waarin u bent en de reden cq. de achtergrond van uw vraag niet. U verwijst zelf naar de geschiedenis van Onan. Die heeft met opzet niet willen voldoen aan de verplichtingen van het leviraatshuwelijk en is daarvoor gestraft. De problematiek die u benoemt, is inderdaad niet juist en in strijd met Gods bedoelingen rond een zuiver omgaan met elkaar, zowel voor als in het huwelijk. Ons lichaam is bedoeld als tempel om daar zo verantwoord mogelijk mee om te gaan. Dat geldt evenzeer de seksualiteit.

Met groet,
Ds. P. Koeman

Lees meer artikelen over:

zelfbevrediging