Contactadvertentie

Ds. J. Bos / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 21 jaar. Veel van mijn leeftijdsgenoten hebben verkering of zijn soms al getrouwd. Dan komt bij mij ook wel eens het verlangen om met iemand samen alles te delen. Nu is bij alleen het probleem dat ik bijna nooit jongens ontmoet. De jongerenavonden zijn allemaal bij mij ver uit de buurt. Verder hebben we bij de kerk geen verenigingen. Ik geloof wel dat God iemand op mijn levenspad kan plaatsen. Moet ik dat dan rustig afwachten? Of mag je dan ook bijvoorbeeld op een contactadvertentie reageren, of is dat weer vooruit lopen op Gods wegen?

Antwoord

Beste vriendin,

Laat ik beginnen met te antwoorden dat 21 nog jong genoeg is om je niet teveel zorgen te maken over een jongen. Je begrijpt dat ik dat positief bedoel. Breng je verlangen voor de HEERE . Heerlijk om straks te weten een levensgezel uit Gods Hand te hebben ontvangen. Dan kun je ook altijd op Hem rekenen in tijden van moeite en zorg.

Je verlangen begrijp ik. Verlangen naar iemand met wie je alles kunt delen is goed! Geef daarin echter de duivel geen plaats. (Jak. 4:7), maar zoek de HEERE en Hij zal je schenken de begeerte van je hart (Psalm 34: 4,5. 1 Petr. 5: 6,7).

Een hartelijke groet,
Ds. J. Bos

Tags in dit artikel:

dating