Boeken van Thomas Watson en Thomas Halyburton

Ds. C. Harinck / Geen reacties

Vraag

Is het een aanrader om boeken van Thomas Watson en Thomas Halyburton te lezen? Vertegenwoordigen deze een zuivere puriteinse traditie?

Antwoord

Thomas Watson is een zeer betrouwbare en eenvoudige puritein. Een aanrader is zijn boek “A body of Divinity.” Hyliburton is eveneens een betrouwbare schrijver. Er zijn werken van hem in het Nederlands verkrijgbaar. Het boek “Een zedig onderzoek” is bekend. Ik dacht dat trouwens ook van Watson vertalingen aanwezig zijn in onze taal.

Ds. C. Harinck

Lees meer artikelen over:

oudvader