Zuigzoen in nek

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb misschien een beetje een rare vraag. Een jongen uit mijn klas had laatst een plek van een zuigzoen in zijn nek. De hele klas plaagde hem er een beetje mee. Nu heb ik een vraag daarover: Wat is nu eigenlijk precies een zuigzoen en waarom doen mensen dit? (het lijkt me geen al te fijne ervaring gezien de plek die mijn klasgenoot in zijn nek had).

Antwoord

Een zuigzoen is zoals het woord zegt. Als je zoent en je zuigt dan heel erg op die plek, dan kan de huid daar rood worden. En dat kun je dan soms de volgende dag nog zien op de huid. Het is wel vervelend voor hem dat de hele klas hem er mee plaagt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

zoenen