Verantwoord geld uitgeven aan vakantie

M. Boer / Geen reacties

Vraag

De zomertijd breekt bijna weer aan. Het is weer tijd voor vakantie. Ik vraag me echter af hoeveel geld nu verantwoord is om uit te geven aan vakantie. Het geld op zich is geen probleem, maar kan ik het verantwoorden om zeg maar meer dan 400 euro per persoon uit te geven voor een week vakantie (student, 23)?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vrager,

Prachtig dat je hier over nadenkt. Meestal vinden we het logisch dat we veel geld uitgeven aan vakanties. En dat is al het eerste punt: wees dankbaar dat we vakantie hebben en geld hebben om weg te kunnen! En wat de hoogte van het bedrag betreft; daar kan je geen grens in trekken. De Heere wil dat we een blijmoedige gever zijn. Tien procent van je inkomen is een mooie, Bijbelse richtlijn. Wat we naast de noodzakelijke dingen uitgeven is een persoonlijke zaak. De Heere vraag niet ons geld maar ons hart. We moeten de Heere kunnen danken voor onze vakantie.

Ik zou zelf meer moeite hebben met een dure vakantie tussen de rijke toeristen al luierend in een luxe hotel in een uitbundige, feestende omgeving (terwijl de bedelaars om de hoek staan) dan een verre reis waar je geniet van de schoonheid van Gods schepping. Hoewel de laatste misschien wel meer geld kost. Kortom: Als 400 euro jou een goede (verantwoorde) vakantie oplevert en je hebt er geld voor, dan zou ik daar van genieten. Misschien is dat wel een betere uitgave dan het te besteden aan kleding, mobiel o.i.d...

Groet, M. Boer

M. Boer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Ugchelen
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Docent Tekenen/Kunstvakken/Geschiedenis

Tags in dit artikel:

rentmeesterschap