(...) Ik bid om een bekeerde vriend omdat ik weet dat ik anders alleen nog maar ...

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Beste dominee Pieters. Ooit heb ik bij u een uitspraak gelezen waar ik van harte achtersta. Te weten: "geen verkering voor bekering". Zoals gezegd wil ik daar van harte achterstaan. Ik heb daarbij echter wel een vraag. Ik bid om een bekeerde vriend omdat ik weet dat ik anders alleen nog maar goddelozer zal leven en alsnog aan mijn levensdoel voorbij zal gaan. Maar, mag ik dat wel doen? Of moet ik daar zo passief in zijn dat ik (en ik bedoel het eerbiedig) maar heb te aanvaarden wie er op mijn weg geplaatst zou worden (bekeerd of wereldgelijkvormig). Of is het sowieso niet nodig hierom te bidden als je nog steeds onbekeerd bent?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je mag bidden, zo belijden wij met de Heidelbergse Catechismus in vraag en antwoord 117 en 118, om alles wat je geestelijk en lichamelijk nodig hebt. Wát dat is, weet God onfeilbaar. Wij menen het soms ook te weten, maar kunnen ons daarin vergissen. Daarom is het zaak om hartelijk tevreden te zijn met Gods gave óók als Hij niet geeft van wat jij vraagt of het ánders geeft dan zoals jij vraagt.

Ds. W. Pieters

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Elspeet
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden: