De laatste tijd als ik met mijn vrouw heb gevreeën en niet meteen erna douche, k...

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

De laatste tijd als ik met mijn vrouw heb gevreeën en niet meteen erna douche, krijg ik rode vlekjes op mijn eikel en voorhuid. Wat kan dit zijn?

Antwoord

Waarschijnlijk gaat het hier om een lichte schimmelinfectie . Soms heeft een vrouw daar klachten van (jeuk, branderigheid, wittige afscheiding) maar dat hoeft niet perse. Ook een man kan klachten van zo'n schimmeltje krijgen, en dat kan vlekjes en soms jeuk geven. Het gaat dan overigens niet om een SOA.

Wanneer je vrouw klachten heeft zou zij daarvoor een kuurtje kunnen nemen (meestal in de vorm van vaginaaltabletten). Wanneer ze geen klachten heeft, blijft douchen na de seksuele omgang een goed idee. Een andere optie is om een condoom te gebruiken, maar dat werkt weer niet wanneer er zwangerschapswens bestaat. Mocht dit allemaal niet voldoen, dan kun je het beste een keer naar de huisarts gaan.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch