Ik ben heel hard van de trap gevallen. Ik kwam op mijn stuitje terecht. Toen ik ...

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Ik ben heel hard van de trap gevallen. Ik kwam op mijn stuitje terecht. Toen ik viel was ik ongesteld (tweede dag). Nadat ik ben gevallen stopte het opeens. Na een dag ging ik weer vloeien, maar veel minder hevig dan normaal. Kan die val daar mee te maken hebben? En zo ja, moet ik er dan mee naar de dokter?

Antwoord

Ik denk dat de val zelf geen reden is dat je menstruatie plotseling is gestopt. Je ziet wel eens door een schrikreactie dat er wat kan veranderen aan je cyclus. Het feit dat je na een dag weer bent gaan vloeien, is een bewijs dat alles op dit gebied nog gewoon functioneert. Je hoeft er dus niet mee naar je huisarts en kunt het gewoon afwachten.

R. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

medisch