Vriendin wil geen lichamelijk contact meer

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Vanaf mei 2002 heb ik verkering met een meisje. Zij is 16 en ik ben 20. We hebben een hele goede relatie. Er is een ding waar ik soms heel erg mee worstel. Sinds een paar maanden wil zij geen enkel lichamelijk contact meer. Als ik vraag, hou je nog wel van me zegt ze: natuurlijk. Ze vindt het dan raar dat ik die vraag stel. Hoe moet ik daarmee omgaan? Wat zou het probleem kunnen zijn?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Dit moet toch wel heel erg moeilijk voor je zijn en het is zeker niet normaal. In een verkeringstijd groei je niet alleen geestelijk meer en meer naar elkaar toe, maar ook lichamelijk. Je vindt, als het goed is, het heerlijk om elkaar aan te raken, te strelen en te zoenen. Daarom is het ook zo belangrijk om grenzen af te spreken tot hoever je gaat bij het beminnen van elkaar. Hierdoor krijg je ook meer en meer het gevoel dat je echt bij
elkaar hoort, dat je van elkaar bent.

Er kunnen dingen in het leven van je vriendin zijn gebeurd waardoor ze het moeilijk vindt. Maar daar zal ze dan toch over moeten praten. Vraag in alle rust en veiligheid aan haar waarom ze er zo moeite mee heeft. En als ze er niet over kan praten, kan ze het misschien wel opschrijven. Afhankelijk van het antwoord zul je haar misschien wel moeten adviseren om er professionele hulp voor te zoeken.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering