Ex-vriend niet los kunnen laten

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Het is net uit met mijn vriend, want we verschilden veel in opvoeding, hoe we met dingen (kerkelijke) omgaan enz. Hij wilde het wel veranderen om mij, maar dat zag ik niet zitten want dan zal hij het om mij doen en niet omdat het vanuit hemzelf komt. Hij denkt nu dat ik het uitgemaakt heb om het geloof, maar dat is niet zo. Het is meer de manier hoe hij met dingen omgaat. Ik hou nog steeds van hem en wil weten of hij veranderd is, maar we gaan verhuizen dus ik zie hem niet meer. We kunnen elkaar eigenlijk niet loslaten. Wat moet ik doen?

Antwoord

Elk voordeel heeft z'n nadeel en elk nadeel heeft z'n voordeel. Het is misschien helemaal zo gek nog niet dat je gaat verhuizen. Dan kun je met elkaar schrijven of e-mailen. Je kunt dan de dingen die je bezighouden opschrijven en zo leer je elkaar vaak veel beter en dieper kennen dan alleen door te praten.

Ik zou je echt willen adviseren om eens een tijdje schriftelijk met elkaar contact te houden. Zo kom je er vaak veel beter achter wat de ander bezighoudt en of het wel of niet uit hem zelf komt of dat hij het voor jou doet.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering uit