Eerste ontmoeting na internetcontact

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Een week geleden heb ik een jongen leren kennen via internet. Beiden zijn we vrijgezel en willen we een vriend(in). We mailen heel intensief en hebben ook meerdere keren met elkaar gechat. Ik heb het gevoel dat het heel goed klikt tussen ons. Maar hoe nu verder? Ik vind dat je de ander niet echt leert kennen via internet. Ik weet hoe hij heet, wat hij doet, hoe hij over godsdienstige dingen denkt, enz., maar dat vind ik niet voldoende. De eerste keer dat we elkaar in levende lijve ontmoeten: ik weet niet of ik hem kan vertrouwen. Is het niet verstandiger om samen met een vriendin en haar vriend af te spreken? Maar dan is de sfeer weer heel anders. Wat is volgens u het beste? Kan ik iemand die ik via internet leerde kennen vertrouwen, of zal ik mijn vriendin en haar vriend meenemen naar de eerste ontmoeting?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Op zich kan het heel goed gaan via internet, maar aan de andere kant gaat het via inetrnet ook nog al eens mis, wordt er misbruik gemaakt van iemands vertrouwen. Als je via de "gewone route" van ontmoeting iemand leert kennen, dan zijn er altijd wel mensen in je omgeving die de achtergrond van die persoon kennen en je eventueel waarschuwen als het niet goed zit. Dat heb je nu dus veel minder en dat maakt het zo moeilijk.

Om nu een vriend of vriendin mee te nemen bij zo'n eerste ontmoeting, vind ik ook heel wat. Misschien kun je via via, bijv. een predikant informeren naar de achtergronden van die persoon.

Je moet in ieder geval zo'n eerste ontmoeting in het "openbare leven" als restaurant of iets dergelijks laten plaatsvinden, zodat je niet onnodig gevaar loopt. In deze tijden kun je niet genoeg op je quivive zijn.

Als het dan toch wat lijkt te gaan worden, zou ik het zeker de eerste tijd in een vriendschapsfase houden, juist omdat je nog zo weinig van elkaars achtergronden weet. In die vriendschapsfase kun je bij wederzijdse vrienden op bezoek gaan en zo langzaam maar zeker elkaars achtergronden leren kennen.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

datingverliefdheid