7 jaar leeftijdsverschil

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds een half jaar heb ik verkering met een jongen die zeven jaar jonger is (ik ben 31 en hij 24) We merken nu niks van het leeftijdsverschil, alles gaat goed. Soms ben ik echter bang dat het over een paar jaar anders is. Waarom weet ik niet. Is deze angst gegrond?

Antwoord

Als het meisje nog in de tienerjaren is en de jongen is dan zeven jaar ouder, dan is dat een veel groter verschil dan wanneer het meisje ouder is dan twintig jaar. Dus op zich hoeft dat geen bezwaar te zijn. Temeer daar jullie er ook allebei goed over nadenken en dat leeftijdsverschil onder ogen zien. Ik ken een aantal goede huwelijken waarbij de vrouw behoorlijk wat ouder is dan de man, dus op zich hoeft dat helemaal geen bezwaar te zijn.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

leeftijdsverschilverkering