Stoma

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ken een jongen die al een paar keer is geopereerd aan een ileus van zijn dunne darmen. Hij heeft nu ook een stoma. Kan hij dit voorkomen door de holtes in zijn buik dicht te laten maken of is er soms een andere alternatief? De artsen doen er erg vaag over. Hij heeft ook al een paar keer op sterven gelegen.

Antwoord

Ik kan mij goed voorstellen dat je erg met die jongen begaan bent en graag mee wilt denken naar het vinden van een goede oplossing. Het is heel erg voor die jongen om dit allemaal al op zo'n jonge leeftijd te moeten meemaken.

Als ik het zo inschat dan denk ik dat het een vrij zeldzaam gebeuren is wat hij meemaakt en dat het voor de behandelend artsen ook niet eenvoudig is. Hij is immers al een paar keer geopereerd aan een ileus van zijn dunnen darmen. Eventueel kan hij een second opinion aanvragen zodat andere specialisten er hun hoofd eens over buigen. Maar het lijkt mij al met al zeker geen eenvoudige zaak!

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

medisch