Snoepje stelen even erg als moord?

ir. Raymond H. Warnaar / Geen reacties

Vraag

Is een snoepje stelen voor God even erg als een moord?

Antwoord

Nee. In de Bijbel kunnen we lezen dat de Heere aan Zijn volk Israël straffen (of offers) liet opleggen die varieerden in grootte (bijvoorbeeld in Leviticus). Daarom zijn er ook in de Nederlandse wet verschillen in de straf en tijdsduur.

Maar aan de andere kant geldt: grote zonde = kleine zonde = doelmissen = schuldig staan tegenover God. Om daar vanaf te komen heb je iemand nodig die je schuld overneemt. Iemand: de Heere Jezus Christus, Gods Zoon. Hij vergeeft moordenaars en snoepjesdieven op dezelfde manier! Door ons aan Zijn voeten neer te werpen en om vergeving te vragen!

Vriendelijke groet,
Ing. R. H. Warnaar

Tags in dit artikel:

diefstalmoord