(...) Is het nu verkeerd om bij hem weg te gaan, want bij hem blijven zorgt voor...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een probleem. Ik heb nu bijna drie jaar een relatie, maar de laatste tijd merk ik voor mezelf dat het niet meer gaat, om verschillende redenen. Ik weet nu niet hoe ik verder moet, gezien het feit dat ik meerdere malen gemeenschap heb gehad met hem. Ik weet dat het niet goed is en zit er dan ook mee. Is het nu verkeerd om bij hem weg te gaan, want bij hem blijven zorgt voor problemen, of moet ik maar proberen om er samen nog wat van te maken omdat we zo ver gegaan zijn? Ik voel me opgesloten in deze relatie, maar het voelt ook zo verkeerd om bij hem weg te gaan.

Antwoord

Dat is nu juist het grote dilemma van het hebben van gemeenschap in de verkeringstijd. Omdat je gemeenschap hebt gehad, voel je je dan toch al wel heel sterk met elkaar verbonden. Daarmee kom je dan in een patstelling als het niet goed meer gaat in de relatie. Uitmaken gaat eigenlijk niet meer, maar doorgaan geeft ook de nodige problemen. Is het dan misschien niet goed om elkaar even een tijdje niet meer te zien zodat je je gedachten op een rijtje kunt zetten en je het ook kunt ervaren wat het met je doet als je elkaar dan dus een tijdje niet meer ziet?

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering