Haargroei rond tepel

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Is het normaal dat er bij een vrouw rond de tepel behoorlijke haargroei is? Zelf vind ik dit erg vervelend om te zien. Daar er op de rest van mijn lichaam ook veel haargroei is, durf ik niet te gaan zwemmen b.v. En aan een man durf ik helemaal al niet meer te denken. Dat is toch vreselijk voor een man om je vrouw te zien met zoveel haar?

Antwoord

De hoeveelheid beharing wisselt per vrouw. Wanneer je de indruk heb dat het extra veel is bij jou, lijkt me het de beste manier om een keer langs de huisarts te gaan. Allereerst om te laten bezien of het inderdaad extreem is, verder om te bespreken of er aanleiding is te denken een onderliggende aandoeningen (of dat het “gewoon wat veel” is). Tenslotte om te bekijken welke medicamenteuse opties er zijn, b.v. de Diane pil.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

beharingmedisch