Ik lees zo nu en dan deze website door, met name de vragenrubriek. Ik verbaas me...

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik lees zo nu en dan deze website door, met name de vragenrubriek. Ik verbaas me zeer en ben ook erg verdrietig als ik sommige vragen lees: wat een onzekerheid en leegheid. Mensen worden in het ongewisse gelaten over vergeving, eeuwig leven en het kind-zijn van God. Het lijkt me een beetje op de Kijkshop: mooi om naar te kijken, maar onbereikbaar. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen, zo komt het me over, terwijl Jezus hét offer al heeft volbracht! Hij stierf zodat wij vrijuit naar God mogen komen. Wachten op een wonder of op Gods roep, is tegenstrijdig met wat God zelf zegt in Zijn Woord. Ik wil een ieder oproepen, om ook zelfstandig de Bijbel te lezen, te bidden om Gods wijsheid en niet alleen af te gaan op zondagse prediking en woorden van mensen. Ik ben lid van de Gereformeerd Vrijgemaakte Kerk en zeer op mijn plaats daar: Gods liefde is aanwezig en Gods verlossende werk wordt zondag aan zondag gepredikt. Niet omdat ik dat graag wil horen, maar omdat we een fantastische God hebben die Heer en Heiland in mijn (en ook uw) leven wil zijn. Ik wil niemand kwetsen, maar wijzen op het plezier en de ontspanning die de Heere aan ons wil geven!

Antwoord

Beste bezoeker,

We gaan er vanuit dat u doelt op de vragen en niet op de antwoorden. Wie die namelijk goed leest ontdekt de enorme kracht van het evangelie dat als een rode draad in en door deze bijdragen heen loopt. Zeer vaak wordt gewezen op het allesreinigende bloed van onze Heiland, waarin onze verlossing ligt. Juist niets in onszelf, maar alles door Hem, uit vrije genade. Dat is geen passief afwachten, maar Hem aanlopen als een waterstroom. En dat is ook wat onze panelleden steeds benadrukken. Ook zij wijzen op Bijbelstudie, gebed en het houden van een stille tijd. We zijn geweldig dankbaar dat de Heere ons deze wijze en bijbelgetrouwe mensen heeft gegeven. Voorgangers met een hart voor de jeugd en liefde voor hun Meester. En dat laatste gunnen ze ook jongeren zo van harte.

Als jongeren in hun gemeente onzekerheid en leegheid ervaren is dat een verdrietige zaak. Het zou ook goed zijn als ze daar met bewogenheid over spreken met hun eigen kerkenraad. Daarnaast hebben ze nog een andere en eerste verantwoordelijkheid: Bekeert U! De boodschap van Gods Woord is helder en het aanbod is ruim. “Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.”

Een hartelijke groet,
Redactie Vragenrubriek