Weet u misschien goede boeken die uitleg geven over de Bijbel? Basiskennis. Zoal...

Ds. H. van der Ham / Geen reacties

Vraag

Weet u misschien goede boeken die uitleg geven over de Bijbel? Basiskennis. Zoals de betekenis van verschillende bijbelboeken, de opbouw van de Bijbel en achtergrondinformatie.

Antwoord

Beste jongere,

Het is een fijne vraag. Er zijn veel goede boeken die je kunnen helpen, bijvoorbeeld het Handboek bij de Bijbel (uitgeverij Kok Voorhoeve). Of de Bijbelse Encyclopedie, onder redactie van W. H. Gispen e.a. (Uitgeverij Kok). En verder:

J. H. Bavinck,  En voort wentelen de eeuwen. Gedachten over de Openbaring van Johannes. (Dit is al een heel interessant boek.)

J. C. Ryle, Mattheus (Dit is een heel handig boek - en leerzaam en praktisch.)

J. C. Ryle, Markus.

J. C. Ryle, Lukas.

J. C. Ryle, Het Evangelie van Johannes.

P. den Butter,  Jozua.

C. den Boer,  ! Timotheus.

C. den Boer,  II Timotheus.

C. den Boer, Romeinen.

C. den Boer   over andere brieven van Paulus.

P. den Butter,  Kompas voor kolonisten. Over de Filippenzenbrief.

G. Ch. Aalders, Genesis (3 delen).

Tweedehands boeken zijn voordeliger. Je kunt ze bijvoorbeeld kopen bij Lindenberg te Rotterdam (Kipstraat). Of bij een ander antiquariaat te Zwijndrecht, Woerden, Ede, Houten, enz. Lees ze.

Ds. H. van der Ham

Lees meer artikelen over:

boeken