(...) Nu willen we proberen samen Bijbel te lezen, maar ik vind het nu zo moeili...

Ds. C. Harinck / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu iets meer dan anderhalf jaar verkering en m'n vriend en ik praten nooit echt over het geloof of bidden nooit samen. Ik heb vorige week gezegd dat we misschien wat serieuzer moesten doen over de Bijbel. We deden op zich wel serieus, maar we lazen nooit Bijbel. We lieten wel merken dat we er veel om gaven maar we spraken er nooit echt over. Nu willen we proberen samen Bijbel te lezen, maar ik vind het nu zo moeilijk om er weer over te beginnen. En als we gaan bijbellezen, kunnen we dan het beste de Psalmen gaan lezen of een ander bijbelboek? Wilt u ons helpen?  Alvast bedankt.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het lijkt mij dat je verkering vrij oppervlakkig is als je in anderhalf jaar verkering hebt en nog nooit over het geloof hebt gesproken. Dat je niet direct samen bidt, kan ik nog begrijpen. Maar dat er nooit gesprek is over kerk of geloof, begrijp ik eigenlijk niet. Waar gaan jullie gesprekken dan over? Is er alleen maar interesse voor het hier en nu?

Gelukkig voel je dat er iets ontbreekt. Nu wil je verandering in brengen en samen de Bijbel gaan lezen. Ik ben daar blij mee. Ik zou je willen raden een dagboek aan te schaffen. Het liefst een dagboek voor jongeren en dat samen te lezen met het vermelde schriftgedeelte en er dan ook samen over te praten. Je zult merken dat dit jullie relatie zal verdiepen. Ik zou je ook willen raden een jeugdvereniging te bezoeken en eens deel te nemen aan een jeugdkamp of bijeenkomst. Dan kun je ook met andere jongeren over geloofszaken spreken.

Ds. C. Harinck

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Kapelle
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering