Ik vind een meisje erg leuk, zij vindt mij ook erg leuk. Alleen zij is van de Pi...

N. J. van Dooijeweert-Van der Slikke / Geen reacties

Vraag

Ik vind een meisje erg leuk, zij vindt mij ook erg leuk. Alleen zij is van de Pinkstergemeente en ik van de Ger. Gem. Dat is natuurlijk een heel verschil. Daarom twijfel ik erg om verkering te vragen. Dat geeft van binnen een grote strijd, want aan de ene kant vind ik haar heel leuk en zou ik met haar verder willen gaan in het leven, maar aan de andere kant zijn er grote verschillen tussen ons. Wat moet ik doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vriend,

Dank voor je vraag. Jij vindt dat meisje leuk, zij jou. Heb je er al met de Heere over gesproken? Want verkering en met wie en hoe, dat zijn niet zomaar zaken waar je zelf het antwoord op weet, maar waar je biddend mee om moet gaan. Wat wilt U, Heere? Wie heeft U voor me bedoeld? Is het dit meisje? Misschien ben je dat niet zo gewend, maar al gaat je omgeving er anders mee om, ga met deze dingen naar de Heere. De Heere Zelf raadt ons om in alles Hem te benodigen.

Als ik je vraag lees, ontkom ik niet aan het gevoel dat je eigenlijk het antwoord al weet... Je noemt zelf al de grote verschillen die er tussen jullie zijn en de strijd die binnen in je leeft. Ger. Gem. en Pinkstergemeente is inderdaad een heel verschil, ook al zeggen we vaak: we dienen dezelfde God. Als je het op eigen houtje wilt beginnen, begin er dan niet aan. Als het duidelijk de weg van de Heere is, dan kunnen alle verschillen samen biddend en Bijbellezend overbrugd worden. Bidden en lezen in Gods Woord is de weg die je gaan moet. Dan zul je ook vrede ervaren en rust, hoe het ook gaat.

Van harte sterkte en Gods zegen.

Mw. N. J. van Dooijeweert-van der Slikke, Waddinxveen/Peru

N. J. van Dooijeweert-Van der Slikke

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Waddinxveen
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Functie: Pastoraal medewerkster

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering